Εσύ τι τακάκια θα βάλεις στην μηχανή σου;

Εσύ τι τακάκια θα βάλεις στην μηχανή σου;

Κάποιοι θεωρούν ότι το πιο σημαντικό σε μια μοτοσυκλέτα είναι το γκάζι, εξίσου σημαντικά όμως είναι και τα φρένα. 

Η καλή κατάσταση των φρένων της μοτοσυκλέτας σου, εγγυάται την ασφάλεια σου. Για να αλλάξεις μόνος σου τα τακάκια στη μοτοσυκλέτα σου δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις ή εξειδικευμένα εργαλεία, με την διαδικασία να μην ξεπερνά τις περισσότερες φορές τα τριάντα λεπτά.

Εσύ τι τακάκια θα βάλεις στην μηχανή σου;

Κάθε πότε χρειάζονται αλλαγή τα τακάκια στην μηχανή σου; 

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα διαστήματα κατά τα οποία θα πρέπει να αλλάξεις τα τακάκια στην μηχανή σου. Η φθορά του υλικού τριβής εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης του καθενός, την μοτοσυκλέτα και την ποιότητα των τακακιών που θα χρησιμοποιήσεις. Μην περιμένεις να ακούσεις να ακουμπάει μέταλλο με μέταλλο για να τα αντικαταστήσεις τα φθαρμένα τακάκια σου. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζεις ότι φθείρεται αρκετά η δισκόπλακα και μειώνεται κατά πολύ η επιβραδυντική ικανότητα της μηχανής σου.

Γιατί τα τακάκια της μηχανής σου "σφυρίζουν";

Το δυσάρεστο στα αυτιά σφύριγμα που ακούγεται κάποιες φορές με το πάτημα του φρένου έχει να κάνει με τον συντονισμό που προκαλείται από τα κινούμενα μέρη και δεν υποδηλώνει φθορά στα τακάκια. Για να σταματήσει αυτός ο συντονισμός, συχνά απαιτείται ψάξιμο με διαφορετικές μάρκες. 

Η σπογγώδης αίσθηση στο πάτημα των φρένων μπορεί κάλλιστα να οφείλεται σε καμένα τακάκια και να διορθωθεί με την αντικατάσταση τους. Καμμένο θεωρείται το τακάκι το οποίο, παρόλο που δείχνει να έχει ακόμη υλικό τριβής, δεν αποδίδει σωστά και χαρακτηρίζεται από σπογγώδη αίσθηση. Το υλικό τριβής στα καμμένα μεταλλικά τακάκια παίρνει ένα χαρακτηριστικά μωβ χρώμα, ενώ στα ημι-μεταλλικά λιώνει. Το κάψιμο των υλικών τριβής προκαλείται ύστερα από σκληρή χρήση και χρήζει αντικατάστασης.

Εσύ τι τακάκια θα βάλεις στην μηχανή σου;

Τι πάστα τακακιών να επιλέξεις;

Καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσεις τακάκια με πάστα ίδια με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής και να συμβουλευτείς κάποιον ειδικό σε περίπτωση που θέλεις να αλλάξεις με κάποια τακάκια που διαφέρουν από τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Όταν π.χ το εργοστάσιο προτείνει τακάκια με μεταλλική πάστα, δεν συνιστάται να τοποθετήσεις τακάκια με ημι-μεταλλική πάστα. 

Ένα καλό ζευγάρι τακάκια μηχανής μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την επιβραδυντική ικανότητα της μοτοσυκλέτας σου, ενώ ένα ζευγάρι κακής ποιότητας να έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, επιπλέον να φθείρει την δισκόπλακα αρκετά πιο γρήγορα. Τα καινούργια τακάκια (όπως και τα ελαστικά μοτοσυκλέτας) απαιτούν στρώσιμο και θα πρέπει να κάνεις περίπου 300km / περίπου 150 φρεναρίσματα με προοδευτική πίεση στη μανέτα και το πεντάλ, χωρίς να προκαλέσεις υπερθέρμανση, καθώς σε κάθε άλλη περίπτωση δεν θα πατήσουν σωστά.

Σχετικά Άρθρα

Πως να επιλέξεις το σωστό μέγεθος κράνους μηχανής.
Ποια είναι τα καλύτερα κράνη μηχανής για το 2024;
Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο κράνος μηχανής
Τα καλύτερα ηλεκτρικά πατίνια για το 2024