Θα ξεκινήσω με τα εύκολα.
Ως λάτρης του Gran Turismo από την εποχή του PlayStation 1, έχω απογοητευτεί και θα απογοητεύσω τους φανατικούς της σειράς.
Τα γραφικά είναι βασισμένα στη μηχανή του GT Sport του PS4 με απλή προσθήκη raytracing (μόνο στα replay, τα scapes και το photo mode) και απλά ότι τρέχει στα 60fps. Ναι είναι πάρα πολύ ωραία αλλά αυτό δεν αρκεί.
Ο ήχος είναι ο ίδιος με το GT Sport για όσους δεν έχουν τα Pulse 3D της Sony. Αλλά και πάλι η διαφορά δεν είναι και τόσο μεγάλη. Όποιος έχει ακούσει υψηλής ποιότητας 3D sound καταλαβαίνει.
Ο χειρισμός δεν έχει υποστεί καμία τραγική αλλαγή. Η αλλαγή έχει γίνει χάρη στο χειριστήριο, το καταλαβαίνεις στο DS4 όπου στην ουσία δεν βλέπεις διαφορά.
Δεν έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τα penalties στους online αγώνες. Έχει το ίδιο χαλασμένο σύστημα του GT Sports.
Είναι το γνωστό Gran Turismo για καλό και για κακό.
Με άλλα λόγια οι αλλαγές ανάμεσα στο GT Sport και στο GT 7 είναι απλά επιφανειακές στο PS4 και απλά τα αναμενόμενα στο PS5.
Από εκεί και πέρα. Αν πονάς τα χρήματα σου διάβασε για το τι σε περιμένει σαν εμπειρία.
ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΧΥΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Επιτέλους επέστρεψαν στο παλιό στυλ με αποστολές για να προχωράς στο παιχνίδι αντί να παίζεις τα modes του παιχνιδιού μόνο και μόνο για να κάνεις grind credits για να αγοράζεις αυτοκίνητα. Εδώ συναντάμε και ένα από τα μεγάλα αγκάθια του παιχνιδιού. Η Sony σε συνέχεια της προσπάθειας της να βγάλει και από τη μύγα ξύγκι, διότι δεν μπορώ να το περιγράψω αλλιώς, ανάγκασε τους δημιουργούς του παιχνιδιού, που μόλις έδωσες 70€ ή 80€ για να το αγοράσεις, να συμπεριλάβουν IAP. Αυτό σημαίνει πως το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί να σε αναγκάσει να δώσεις πραγματικά χρήματα ώστε να αγοράσεις credits του παιχνιδιού, για να μπορέσεις να αγοράσεις κάποιο από τα παράλογα ακριβά αυτοκίνητα.
Το να τρέχεις σε αγώνες και να μαζεύεις χρήματα ήταν πάντα μέρος του Gran Turismo. Αυτή τη φορά όμως το παιχνίδι σου δίνει credits με το σταγονόμετρο. Εξηγώ. Σχεδόν κατά την διάρκεια όλου του campaign το αυτοκίνητο που πρέπει να χρησιμοποιήσεις για να ολοκληρώσεις τα Coffee Menus (ένα νέο mode, κάτι σαν quest) έχει χαμηλότερα PP από το ελάχιστο προαπαιτούμενο του event. Άρα πρέπει να το κάνεις tune up που στοιχίζει ανάμεσα σε 100.000cr και 200.000+cr. Αυτό το ποσό πρέπει να το ξοδέψεις για κάθε αυτοκίνητο που θα θέλεις να έχεις την επιλογή να πειράξεις. Σαν να μην φτάνει αυτό πρέπει να ξοδεύεις χρήματα σχεδόν στα πάντα (body parts, λάδια, φώτα, χρώμα κτλ). Την χαριστική βολή την δίνουν τα κουπόνια που κερδίζεις μετά από κάποια milestones ή Coffee Menus τα οποία κατά 90% δίνουν 5000cr με 10000cr, δίνουν και άλλα βραβεία αλλά καλή τύχη να κερδίσεις κάτι ουσιώδες. Μέχρι και το GT Sport όλα τα αυτοκίνητα τα αγόραζες από το Brand Central. Στο GT 7 έχουν αφαιρέσει τα κλασσικά/συλλεκτικά αυτοκίνητα και τα έχουν τοποθετήσει στο Legend Cars κτήριο όπου τα κοστολογούν με βάσει τις εκτιμήσεις πραγματικού οίκου αξιολόγησης. Πράγμα που θα ήταν θεμιτό αν, μπορούσες να πουλήσεις τα αυτοκίνητα που έχεις διπλά ή απλά δεν θέλεις, όπως και στην πραγματικότητα. Αλλά η πραγματικότητα έχει εφαρμογή μόνο όταν αφορά το κόστος των αυτοκινήτων. Γενικά είναι ξεκάθαρο πως το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί να σου βάλει όλο το περιεχόμενο που θα ήθελες πίσω από Pay Wall, δηλαδή πλήρωσε για να έχεις πρόσβαση, αλλιώς, λιώσε στο παιχνίδι μήπως και μαζέψεις τα χρήματα για να αγοράσεις το αυτοκίνητο που σου αρέσει. Με πολλά μοντέλα να κοστίζουν από 2.000.000+cr έως και 20.000.000+cr (200€ αν αγοράσεις credits) θα σου πάρει απάνθρωπα πολύ καιρό να τα μαζέψεις. Αλλιώς αγόρασε credits με πραγματικά χρήματα. Απλά απαράδεκτο.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 25/03/2022
Ύστερα από την γενική κατακραυγή των παιχτών η Polyphony Digital προς τιμήν της αλλάζει την οικονομία του παιχνιδιού με μία ενημέρωση που θα κυκλοφορήσει αρχές Απριλίου.
- Αύξηση των ανταμοιβών στο δεύτερο μισό του World Circuits 100% κατά μέσο όρο.
- Προσθήκη επιβραβεύσεων υψηλής αξίας για την ολοκλήρωση του Circuit Experience στα αποτελέσματα με όλα Χρυσό/ Ασημένιο βραβείο.
- Αύξηση των ανταμοιβών στα Online Races.
- Θα προστεθούν συνολικά οκτώ νέα αγωνίσματα αγώνων αντοχής διάρκειας μιας ώρας στο Missions. Αυτά θα έχουν επίσης υψηλότερες ρυθμίσεις ανταμοιβής.
- Αύξηση στο ανώτατο όριο του ποσού στα πορτοφόλια παικτών από 20 εκατ. Cr. στα 100 εκατ. Cr.
- Αύξηση στην ποσότητα μεταχειρισμένων και Legend αυτοκινήτων που προσφέρονται ανά πάσα στιγμή.
- Πέρα από αυτό, θα προστεθούν περισσότερα World Circuit events, πλήρης αγώνες αντοχής, συμπεριλαμβανομένων αγώνων 24 ωρών, διαδικτυακές time trials με κατάλληλες πληρωμές και - το πιο σημαντικό - οι παίκτες θα μπορούν να πουλούν αυτοκίνητα στα εικονικά τους γκαράζ για ψρεδιτσ.
------|------
Ένα άλλο απαράδεκτο στοιχείο που έχει το παιχνίδι είναι το always online. Αν δηλαδή σου πέσει η σύνδεση δεν μπορείς να παίξεις, το παιχνίδι που πλήρωσες. Ούτε καν τα single player κομμάτια.
Τεχνητή νοημοσύνη ή A.I. Στα λόγια και στις παρουσιάσεις παρουσίαζαν το A.I. του παιχνιδιού ως κάτι το πρωτοποριακό. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου έχω να πω πως οι αντίπαλοι έχουν μια εμμονή να κρατάνε τη γραμμή τους αγνοώντας αν τους έχεις πάρει την εσωτερική κανονικά ή όχι. Έρχονται και πέφτουν πάνω σου διότι πρέπει να ακολουθούν την προδιαγεγραμμένη πορεία τους. Στην αρχή νόμιζα πως ήταν απλά λάθος του A.I. για να μοιάζει πιο πειστικό. Όταν άρχισα να το τεστάρω το είδα να συμβαίνει πολλές φορές και πολλές φορές αγνοεί αν είσαι δίπλα ή όχι.
Coffee Menus, Αποστολές και γενικός χειρισμός. Το γεγονός πως μια τέτοια ακριβή παραγωγή δεν χρησιμοποιεί voice overs για τα αφιερώματα στα οχήματα μετά από τις αποστολές, ή στις οδηγίες που σου δίνει στα διπλώματα και τους αγώνες είναι απλά παρωχημένο το 2022.
Online. Το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού έχει πολλά προβλήματα συνδεσιμότητας. Πολλές φορές δεν συνδέεται καθόλου ή πετάει λάθη και αν συνδεθείς δεν σημαίνει πως θα έχεις και την καλύτερη εμπειρία ακόμα και αν η γραμμή σου έχει καλό latency.
Όσων αφορά τον χειρισμό στα μενού, κατάφεραν να τον κάνουν χειρότερο από GT Sports. Δεν έχεις πρόσβαση στο γκαράζ σου εύκολα. Αν μπεις σε κάποιο μενού και πρέπει να αλλάξεις κάτι, αμάξι ή εξάρτημα, πρέπει να πατήσεις 3-4 φορές το κουμπί για να βγεις στον κεντρικό χάρτη ή να πας στο μενού πάνω αριστερά και να επιστρέψεις από εκεί στον κεντρικό χάρτη. Θα μπορούσε να γίνει με ένα απλό παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού για να βγεις εκεί. Στους αγώνες δεν υπάρχει πλέον τρόπος να δεις τα PP των αντιπάλων πριν τον αγώνα. Επίσης δεν μπορείς να δεις τι καιρό θα έχει. Πολλές φορές στην αρχική οθόνη έβρεχε, τι πιο λογικό από το να βάλεις λάστιχα για βρεγμένη πίστα, έμπαινες στον αγώνα και απλά είχε συννεφιά ή το ανάποδο. Γενικά κακοσχεδιασμένη η πλοήγηση στα μενού του παιχνιδιού και περίεργες επιλογές για προσομοιωτή.
Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι είναι απογοητευτικό. Θα μπορούσε να είναι πιο τίμιο με τους θαυμαστές του ειδικά στην 25η επέτειο του. Πολλά λόγια και υποσχέσεις στα video για αλλαγές που δεν μετουσιώνονται μέσα το παιχνίδι τελικά. Πολλές ελλείψεις, τα ίδια οχήματα με το GT Sports με προσθήκη μερικών ακόμα. Πράγματα που ήταν λειτουργικά στο GT Sports εξαφανίστηκαν και μείναμε με μια κακή πλοήγηση στα μενού. Τέλος, το always online (με άλλα λόγια DRM) ακόμα και για τα single player κομμάτια είναι απλά απαράδεκτο ειδικά σε πλατφόρμα που δεν αντιμετωπίζει πειρατεία. Μετά την ενημέρωση αρχές Απρίλη θα αλλάξει η απαράδεκτη σχεδίαση του παιχνιδιού που ωθούσε τους παίκτες να ξοδέψουν πραγματικά χρήματα, και θα γίνει πιο γενναιόδωρο με τα credits που σου δίνει. Δείγμα καλό για το μέλλον του παιχνιδιού. Αν είσαι σε PS5 και μπορείς να χωνέψεις τα πιο πάνω θα περάσεις καλά, διότι το παιχνίδι είναι χάρμα οφθαλμών, αλλιώς περίμενε τις εκπτώσεις.
Με τις αλλαγές που θα έρθουν με την ενημέρωση αρχές Απρίλη γίνεται πιο ελκυστικό σαν αγορά στο PS4. Παρόλα αυτά θα πρότεινα να το βρείτε σε προσφορά ή μεταχειρισμένο και να συνεχίστε να παίζετε GT Sports.
Αν υπάρξουν και άλλες ριζικές αλλαγές θα ενημερώσω την αξιολόγηση.
Άφησε πρώτος το σχόλιό σου!